News:

And we're back!

Main Menu

Tour de France 2015

Started by Liep, July 04, 2015, 04:44:50 AM

Previous topic - Next topic

Liep

Today is prologue day! And there has already been doping drama. Lars Boom from the Astana team was caught with low values of cortisol, and according to the MPCC(Movement for Credible Cycling) a rider should be suspended by the team if this happens.

Astana is a member of the MPCC, but their response to this? To quit the organization and keep Boom in the Tour. :lol:

Credible just seems like too much to hope for for cycling as a sport. :weep:
"Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt" - Kierkegaard

"JamenajmenømahrmDÆ!DÆ! Æhvnårvaæhvadlelæh! Hvor er det crazy, det her, mand!" - Uffe Elbæk

Maladict

Just came back from the prologue. It was great, excellent atmosphere despite the heat.
Unfortunately Dumoulin did not make the dream come true  :(

Liep

First rider has tested positive. This time for... cocaine.

Luca Paolini does sort of carry that rock star look.
"Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt" - Kierkegaard

"JamenajmenømahrmDÆ!DÆ! Æhvnårvaæhvadlelæh! Hvor er det crazy, det her, mand!" - Uffe Elbæk

Liep

2nd rider leaves the Tour after being tested positive. Basso has cancer of the nut.
"Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt" - Kierkegaard

"JamenajmenømahrmDÆ!DÆ! Æhvnårvaæhvadlelæh! Hvor er det crazy, det her, mand!" - Uffe Elbæk

Liep

This shot of Geschke on the last descent of his winning stage is amazing.

"Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt" - Kierkegaard

"JamenajmenømahrmDÆ!DÆ! Æhvnårvaæhvadlelæh! Hvor er det crazy, det her, mand!" - Uffe Elbæk

Duque de Bragança

Is the Froome controversy over?

Liep

One of the only Danes in the race, Fuglsang, was doing really well and leading stage when a motorbike rear-ended him. Goddamnit. :ultra:
"Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt" - Kierkegaard

"JamenajmenømahrmDÆ!DÆ! Æhvnårvaæhvadlelæh! Hvor er det crazy, det her, mand!" - Uffe Elbæk

Liep

Quote from: Duque de Bragança on July 23, 2015, 03:53:22 AM
Is the Froome controversy over?

Probably not, but people agree that maybe Froome isn't that amazing, it's just the others who are really poor.
"Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt" - Kierkegaard

"JamenajmenømahrmDÆ!DÆ! Æhvnårvaæhvadlelæh! Hvor er det crazy, det her, mand!" - Uffe Elbæk

The Brain

What kind of substance is Froome?
Women want me. Men want to be with me.

Duque de Bragança

Quote from: Liep on July 23, 2015, 09:32:19 AM
One of the only Danes in the race, Fuglsang, was doing really well and leading stage when a motorbike rear-ended him. Goddamnit. :ultra:

Anti-Danish conspiracy in the Tour?  :tinfoil:

Liep

Quote from: Duque de Bragança on July 23, 2015, 09:56:37 AM
Quote from: Liep on July 23, 2015, 09:32:19 AM
One of the only Danes in the race, Fuglsang, was doing really well and leading stage when a motorbike rear-ended him. Goddamnit. :ultra:

Anti-Danish conspiracy in the Tour?  :tinfoil:

Yes, ever since '97 when somebody made Riis ride on the most ridiculous looking TT-bike and '01 (iirc) when somebody made Piil click out of his pedal in the sprint and '07 when somebody pulled Rasmussen, who was leading, out of the tour to now.

:tinfoil:
"Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt" - Kierkegaard

"JamenajmenømahrmDÆ!DÆ! Æhvnårvaæhvadlelæh! Hvor er det crazy, det her, mand!" - Uffe Elbæk

Liep

The motorcyclist was driving a camera man from Norwegian Television (they've always been jealous of our superior riders) around the race. The driver, François (of course), has been banned from the Tour.

A little justice.
"Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt" - Kierkegaard

"JamenajmenømahrmDÆ!DÆ! Æhvnårvaæhvadlelæh! Hvor er det crazy, det her, mand!" - Uffe Elbæk

Duque de Bragança

The vast Franco-Norwegian conspiracy! Sweden not being involved is the only surprise.

Liep

Usually when France, Norway and Denmark are involved in war Sweden wins.
"Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt" - Kierkegaard

"JamenajmenømahrmDÆ!DÆ! Æhvnårvaæhvadlelæh! Hvor er det crazy, det her, mand!" - Uffe Elbæk

Admiral Yi

How come there are no races for chicks?  I might watch that.