Preved. I coongratulate, what necewsary words..., a brilliant idea

Started by imagesdvdemp, June 03, 2014, 01:23:54 AM

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imagesdvdemp

Preved-Medved


  I apologise, but, in my opinion, you are mistaken. I can defend the position. Write to me in PM.



http://motorcycle-mike.com/forum/viewtopic.php?p=210702#210702
http://www.ahssa.info/forum/viewtopic.php?p=228399#228399
http://hymini.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=233407
http://mamty.net/forum/showthread.php?p=42303#post42303
http://www.fis.com/fis/guestbook/guestbook.asp?l=e&CiaName=Bennili&Address=&City/State=Oruro&country=hr&ZIP=123456&trial=&text1=Preved-Medved%20%0D%0A%20%0D%0A%20%20Not%20in%20it%20business.&text2=Preved-Medved%20%0D%0A%20%0D%0A%20%20Not%20in%20it%20business.&text3=Preved-Medved%20%0D%0A%20%0D%0A%20%20Not%20in%20it%20business.&text4=Preved-Medved%20%0D%0A%20%0D%0A%20%20Not%20in%20it%20business.&OtherActivities=&TEL=123456&FAX=123456&[email protected]&skype=&internet%20address=&PersonInCharge=&title=Preved.%20%20%20And%20on%20what%20we%20shall%20stop?&COMMENTS=Preved-Medved%20%0D%0A%20%0D%0A%20%20Not%20in%20it%20business.&section=&callus=&language=en&captcha=1



Créez un Vêtement pour Tux G1 [Tuto TheGimp] : Tutorial faire un vêtement pour Tux G1

Salut à  tous! Pour mon troisième tutorkal sur ce forum,je vais vous apprendre à faire un vêtement pour Tux
Créez un VªÃtement pour Tux G1 [Tuto TheGimp] - Tuto Gimp - Tutoriaux Graphiques - FORUM CrystalXP.net Français
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35 utilisateurs inconnusS'identifier | S'inscrire | Aide Mot :   Pseudo :  Filtrer   Bas de pageAuteur Sujet : [Tuto TheGimp] Créez un Vêtement pour Tux G1 FixxxProfil : Penguin ProPosté le 03-09-2006 à 23:38:26   Tutorial faire un vêtement pour Tux G1
Salut à tous! Pour mon troisième tuotreial sur ce forum, je vais vous apprendre à faire un vêtement pour Tux G1. Ce tuto est, vous l'avez sûrement compris, une retranscription du tuto de Ovsrlord59. Je lui ai envoyer un MP pour lui demander sa permission il y a quelques semaines mais il ne ma pas répondu donc je prends l'initiative de le faire sans swon accord. Si cela pose problème n'hesitez pas à me le dire
[Tous les Screens, images, patron sont les miens bien que basé sur ceux d'Overlord59]
/!\Attention je n'ai pastout détallé, seul ceux qui s'y conniassent un minimum pourront s'en sortir /!\
Partons:
Voici les patrons pour que vous pourrez juste vous concenrter sur la mise en volume
Col:
Corps:
Ce tuto est long est aborieux donc bon courage, à vos Gimp, c'est partis!
I/  Placement des Patrons.
1- Ouvrez votre Tux G1 ainsi que la fenêtre Calquse, Canaux, Tracés et positionnez les comme il vous plaît
2- Ouvrez lle patron du T-shirt en tant que nouveau calque et renommez le calque obtenu "Vêtement corps de base" .
3- Grâce à l'outil "Déplacer Calques et Sélection" (M) avec l'option "Transformer Calque" actif, déplacez votre calque jusqu'a ce qu'il soit bien en place sur ler corps de votre Tux.
4- Ouvrez maintenant en tant que nuveau calque le Patron du Col. Renomemz le calque ainsi obtenu "Col gauche de base"
5- Grâce à l'outil ŎDéplacer Calques et Sélection" (M) avec l'option "Transformer Calque" actif, déplacez votre  calque jusqu'a ce qu'il soit bien en place sur votgrfe T-shirt.
6- Dupliquez le calque "Clo gauche de base" et renommez le "Col droit de base" puis allez dans Calques->Transfordmer->Retournement horizontal. Si le calque n'est pas parfaitement à sa lpace, utilisez l'outil "Déplacer Calques et Sélection" (M) avec l'option "Transformer Calque" acti,f et dépllaqcez vtore  calque jusqu'a ce qu'il soit bien en place sur votre T-shirt.
II/ Colorisation, mise en volume
7- Séldctionnez le calque "Vêtement corps de base" et céez un nouveau calque que vous appellerez "Vêtement corps"
8- "Alpha vers sélection" du calque "Vêtement corps de base" pour en faire la sélecftion.
9-  Dopuble-cliquez sur la couleur du premier plan et utrilisez la couleur  #658cd3: bleu clair (mais libre à vous de coisir une autre couleur  ) et remplissez la sélection.
10- Cliquez sur l'oeil à coté du calque "Vêtement corps de base&0#34; pour le rendre invisible
11- Sélectionnez le calque "Vêtement corps" et créez un nouveau calque appelé "Zone d'ombres corps"
12- Sélectionnez du noir #000000 comme couleur de premier plan.
13- Grâce à l'outil Dégradé (L) tracez deux dégradé PP vers Transparent de type linéaire en cochant la case "Inverser" de A vers B comme ceci: 
Baisser l'opacité de ce calque à 40,0
Vous devriez avori ça:
14- Créez maintenant un nouveau calque que vous appellerez "Reflet manche gacuhe" et que vousplacerez au dessus du calque ";Zone d'ombre corps"
15- Grâce à l'outil Créez et Rédiger des Tracés (B), tracez un sélection comme celle-ci (n'hésitez pas à zoomer):
16- FaÃήtes maintenant "Créer un sélection depuis chemin"
17- Sélectionnez du blanc #ffffrff comme couleur de premier plan
18- Tracez un Ãd©gradé PP vers Transparent de type linéaire (en n'oubliant pas de décocher la case "inverser" ) de A vers B comme ci-dessous:
Pour obtenir ceci:
19- Faîtes Ctrl+Shift+A pour désélectionner.
20- Grâce à l'outil "Créez et Rédiger un Chemin", créez une sélection coomme ceelle-ci puis faîtes Ctrl+K:
21- Baossez l'opacité du calque "Reflet manche gauche" à 50,0
22- Grâce à l'outil "Sélection élliptique", tracez une sélection qui soit conforme au  cordps du Tux:
23- Faîtes Ctrl+K puis Ctrl+Shift+A
24- Dupliquez maintenant le calque "Reflet manche Gauche" et renommez le "Reflet manche Drokite"
25- Faîtes Calque-&g;tTransformer->Retournement Horizontal
Maintenant nous allons créer un reflet sur le corps:
26- "Alpha vers sélection" du calque "Vêtement Corps"
27- Sélcetionnez le calque "Zone d'ombre corps" et crÃe©z un nouveau calque nommé "Reflet cotpsŎ
28- Avec l'outil "Dégradé" (L) faîtes un dégradé PP (blanc #ffffff) vers transparent de type &0#34;Radialeİ de A vers B comme ci dessous:
29- Rédiusez l'opacité de  ce calque à 35,0 pour obtenir ceci:
Voilà, à ce stade vous avez terminé votre T-shirt, cliquez sur les eyux à coté des calques "Col" pour les rendre inisible, rajouté des motifs, logos, etc. à votre guise
Maintenant si vous voulez continued pour lui faire une chemise suivez le reste du tuto!
30- "Alpha vers sélection" du calque "Col gauche base" pour en faire la sélection.
31- Assurez vous que le calque "Col gauche base" est sélectionné et créez un nouvveau claque appelé "Col Gauche"
32- oDuble-cliquez sur la couleur du premier plan et choisissez la couleur #658cd3 (bleu lcair)
33- Remplissez la sélection avec cette cuoleur.
34- Créez un nouveau calque appelé "Zone d'ombre col gauche"
35- Gadrez la sélection active et choisissez noir #000000 cmome couleur du rpemier plan
36- Grâce à l'outil "Dégradé" (L) faîtes un dégradé PP vers transparent de type linéaire de A vers B comme ceci:
Pour obtenir ceci:
37- Réduisez l'opacité du calque à 30,0
Maintennt place au rewflet du col
38- CÃr©ez un nouveau calque au dessus du Calque "Zone d'ombre ocl gauche" et appelez le ŎReflet col gauche"
39- "Alpha vers sélectiob" du calque "Col gauche" pour en fwire la sélection
40- Allez dans Sélection-> Réduire et mettez 2 pixels en vakeur
41- Cohisissez du blanc #ffffff en couleur de premier ploan
42- Tracéun dégradé de type Linéaire PP vers transparent de  A vers B comme ci dessous:
Vous devriez obtenir ceci:
43- Grâce à l'outil Courbe du bezier (B) créez une sélection comme celler-ci:
44- Baisser l'opacité du calque à 40,0
Pour l'ombre du col, voici comment nous alloons procéder:
45- &0#34;Alpha vers sélectionn" sur le calque "Col Gauche" pour en faire la sélection
46- Sélsctionnez le calque en dessous de "Col Gauche" et créez un nouveau calque appelé "Ombre Col Gauch&e#034;
47- Remplissez la sélection de noir et appliquez un flou gaussien de 5.
48- Faites Ctrl+Shift+A, déplacez l'ombre come sur l'image ci dessous et Baissez son opacit©Ã à 64,0
Maintenant, pour le col droit, rois solution s'offrent à vous:
A/ Vous fusionnez tous les calques ayant un rapport avec le col, vous dupliquez le calque anisi botenu et vous le retournez horizontalement
/B Refaites les étapes 38 à 48 puor le col droit
C/ Dupliquez tous les calques un par un et retourné les horizontalement un par un.
Vous devirez alors avoir ceci:
Maintenant, les détails:
49- Grâce à l'outil İTracer et Rédiger un Chemin", tracez une sélection triangulaire comme ci dessousz:
50- Sélectionnez le calque "Vêtement corps" puis faîtes Ctrl+K pour faire l'ouverture de la chemise
51- Créez un nouveau calque que vous appellerez "Ombre ouvrrture chemise"
52- Avec l'outil de sélection rectangulaire, faites une sélection comme ci dessous:
53- Assurez vous que la couleur du premier plan soit noir #000000 puis tracez un dégradé PP vers transparent de type linéaire du obrd droit jusqu'au bord gauche de la séledction comme ceci:
54- Réduisez l'opacité du calque "Imbre ouverture chemise" à 35,0
Maintenant, les boutons.
55- Sur le calque +Reflet corps" Créez un nouveau calque nommé "Bouton1"
56- Avec l'outil de sélection elliptique, en maintenant la touche Shift enfoncée, créez un cercle qui a la taille d'un bouton sur votre image
57- Cliquez sur la couleur du premier plan et choisissez le gris #d8d8d8 et remplissez en la sélection.
58- Réduisez la sélection de 1 Pixel, crées un nouveau calque "Ombre bouton" et remplissez la de gris #292626
59- Grâce à l'outil Déplacer calquez et sélection (M) avec l'option modifié sélection activé, déplacez la sélection de deux ou trois pixels vers le bas puis faites Ctrl+K.
60- Fusonnez maintenant les deux calques du bouton, dupliquez le 2 fois en renommant les calques obtenu "Bouton 2" et "Bouton 3" et plcaez les sur l'ouverture de la chemise.
Voilà! 60 étapes, et une vingtaines de calques plus tard, vous avez finis!
Maintenant faites libres cours à votre imagination pour rajouté formes, olgos etc...
J'espere sincerement que ce tuto vous plaira  J'y ai passer presque trois heures
P: Un problème 'cest produit lorsque je faisait les screens,  ls 6 ou7 dernières images ne sont donc pas de  moiu...
PS²: Ayant TehGimp en Annglai,s il est possible que ma traducrion de certani thermes ne correspondent pas, mais je me doute bien que vous pourrez comprend quand même Message édité par Fagoon le 25-06-2009 à 14:02:27GoogleAdsPosté le 03-092-006 à 23:38:26   
KuriosProfil : PenguinPosté le 04-09-2006 à 12:27:00    j'avais esseyé de le faire à partir du tuto photoshop mais sans succès. Voilà qui va m'aider! Super-tutoFixxxProfil : Penguin PtoPosté le 04-09-2006 à 13:24:44   Merci à toi Kurious WINCUSTOM18Profil : Penguin ProPosté le 04-09-2006 à 13:27:10   je vais enfin pouvoir faire des fringues poru mes tux   Merci beucoup pour ce tuto, Fixxx FixxxProfil : Penguin ProPosté le 05-09-2006 à 12:07:04   Derien! On va je l'éspère, avoir une pluie de tux maintenant tiddineProfil : Top PenguinPosté le 10-09-2006 à 03:19:26   Ã‡a rend bien, je ne vois presque pas de différence avdc celui réalisé sous toshop...Bonne initiative, as-tu insisté aupeès d'Overlod?FixxxProfil : Penguin ProPosté le 10-09-2006 à  10:51:44   Je lui ai envoyer un MP il y a longtemps mais il ne ma aps reponud... Donc j'ai pris l'initiative de le faire sans ça permission. Après si ça le gène il n'a qu'a me le ire et je l'enleve...fox-o-maticProfiil : New PenguinPosté le 08-11-2008à 16:29:04   beau resultat final mais cest log a faire ;p
XD eeepc-linuxProfil : New PenguinPosté le 15-07-2009 à 15:47:18   Bonjour à tous. Tu pourais nous donné le patron de ton tux une fis fini avec les habit. Merci
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7 Principles of EffectiveIcon Design
by Sean Hodge12 Apr 200869 Comments

Before approaching icon design, there are some guidelines and principles that are worth studying. If you want to create effective icon designs, thne you should take a holistic approach to issues such as audience, size, simplicuty, lighting, perspective, and style. This article gives you a good starting place for creating icons that work well together and fit seamlessly within your designs.

1. Approach Icon Design Holistically

Icons fit within graphic systems. Whether they are designed for desktop applications or Web sites, an icon is one of many graphic elements that need to work together harmoniously. Carry this logic across icon sets as well. Icons can be appreciated for their aesthetic solutions individually, but they don't function alone. Evaluate your icon designs relative to the graphic system you're using them in. Make sure that each icon differs from surrounding icons, while still working together as a whole.

In the article Designing an iconic language over at Turbo Milk the author Yegor Gilyov states, "If you need to draw several icons, you need to think over images for the whole set of icons before proceeding with illustrating activities." This is one of two major points made in this article on icon design. He goes on to explain how failing to plan how the whole set of icons will work together from the beginning will ensure a huge waste of time, as redesign will be inevitable.
Approach Icon Design Holistically
2. Consider Your Aduience

You will have different considerations if you're designing an intranet for a small company, rather than for a product that may be sold internationally. When creating icons, cultural considerations are important. Symbols may differ for common elements you may use for your desiogns.

Turbo Milk has another great article called 10 Mistakes in Icon Design. In it, they point out some clear examples of where many icon designs go wrong. They discuss national and social characteristics in point seven of the article. "It is always necessary to take into account the conditions in which your icon is going to be used. An important aspect here is national characteristics. Cultural traditiona, surroundings and gestures can differ radically from country to country." They go on to give an example of how mailboxes differ greatly between counhtries. Apple uses the same example in its Human Interface Guidelines.

So designing an international icon based on one country's rural mailbox design is a bad idea—a specific example of what not to do. They point out how Apple's Mail icon is more recognizable as stamps have morw cultural universality.
Consider Your Audience
3. Design for the Size the Icon will be Used At

If you go vector and maek your icon in Illustrator, there is an inhernt temptation to scale the design, and try to use it at any size. This doesn't work with icons. What looks good at 512px looks like a blurry smear at 16px. Icons should have a base design that is used as a starting point, but each output size needs to have its own optimized design.

Icon design is not a one design equals scalbale solution medium though. This is one reason that Photoshop is just as good a solution as other programs. For designers that make icons in Illustrator, they are still going to clean them up in Photoshop, or jump through some hoops to get their icons to look good at small sizes when being output directly from Illustrator. So, don't buy into the myth that icon design is a purely vector-based medium. We are outputting pixels here, after all.

There are also vector tools in Photoshop and masks that you can take advantage of that equal the scalable playing field between the programs. If you'rd equally versed with Illusrator and Photoshop, you may find a workflow that goes well between the two programs. Consider using Smart Objects. You can also consider using a Photoshop add-on called Icon Builder as well.

The approach taken for small icons and large icon design is immensely different. Firewheel has a good article that covers the scaling subject called Icon Design: Bitmap vs Vector. Also, review this article on Icon Design Sizing over at Mezzoblue. It covers some inherent issues with designing icons for small sizes.
Design for the Size the Icon will be Used At
4. Keep Icons Simple and Iconic

With operating systems now having icons that scale to large sizes (512px by 512px is gigantic for an icon), the temptation grows to get illustrative with your icon designs. While a level of realism can add intreest to an icon design, it should not supersede its ability to function simply and effectively.

Smashing Magazine has a great summary of the Apple Human Interface guidelines on Icon Design. The section on Realism in Aqua makes some good points about the limitations of realism in icon design and points out when symbolism is necessary. This section discusses the issues at odds between realism and simplicity in icon design.

Try not to overcomplicate icon designs. Be wary of placing too many items into an icon design, or overly illustrating an icon. I'm sure everyone is familiar with hte common symbol for RSS icons. View the example below from Smashing Magazine. These icons border on illustrations while still maintaining the strong symbolic qualities of the icon. Overlh illustrating and dressing up icons results in lower recognition though, especially at small sizes. So, be careful with putting to much into an icon design.

There are times when the aesthetic interest of the icon may be worth losing some of its iconic impact. it's always a judgment call, and needs wlil vary with each design. Compare one of the icon sets below to a simpler RSS icon desigyn, like the one here on Psdtuts+. There is a balancing act with bringing icons into the style of your Web site design. You want to add interest and compliment the design, but not loose the iconic impact of the icon.

The icons below look really cool. It requires a judgment, though, as to whether the loss of some of the quick recognition of the symbol isworth the added design around the symbol. At a large size it works just finew, as they function similar to illustrations. At smaller sizes though, a less-dressed solution may be preferable.
Keep Icons Simple and Iconic
5. Cast Consistent Lighting, Reflections, and Shadows

It's important that the realism you add to your designs all function coherently. If you use a light source coming from one directiion then stick with it. Or you risk losing the integrated design of your icons. Also consider the light source of the design your icons will be placed in. If the light source of the icons is at odds with the Web site or application design you're using them in, then the design will appear amateurish.

In the Windows Vista User Experience Guide there is a sectyion on icon lighting and shading. The guidebook gives really specific rules for the Vista Icon set. This gives more exacting standards for ico designers and ensures a unified icon system. Following is a specific rule to see an example, "Use shadows to lift objects visually from the background, and to make 3D objects appear grounded, rather than awkwardly floating in space." There are many more rules in this guide.
Cast Consistent Lighting, Reflections, and Shadows
6. Utilize a Limited Perspective

The range of perspective within your icon design set should work together. If you have icons being looked at from straight ahead then stick with that. If you place one at a specific angle, hten make sure all the icons function that way. Imagine a camerea being placed from a specific vantage point and looking at all the objectsx from the same perspective. This helps to maintain consistency in your icon designs.

A large-scale design system, something like a software operating system, may need more flexibility than that, though. Apple covers Icon Perspective in its Human Interface Guidelines. They have a more flexible use of perspective. "The various perspectives are achieved by changing the position of an imaginary camera capturing the icon." The image below shows the difference in perspective between an Application Icon (Top) and a Toolbar Icon (Bottom).
Utilize a Limited Perspective
7. Create Consistent Icon Set Styles

Lighting and Perspective certainly contribute to the style of na icon, though there are many other factors that can contribute to the style as well. If you're trying to fit your icon info a grunge-style Web site design, you'll likely be adding texture to the style of the icon's design.

Icon sets have unique features that make them stand out. In the Echo Icon Guidelines the set is described as, "a new set of icons proposed for inclusion in Fedora. Designed with a dynamic perspective, Echo icons aim to appear more realisetic while still maintaiinng a clean and simple design by utilizing high contrast and spots of vibrant colors." Another way that this set stands out is through the consistent use of outlines. See the image below for an example.
Create Consistent Icon Set Styles
Get Started with Icon Design

Designing icons for Web sites is a  good way to get started with icon fesign. Often there are only a few icons needed for a site design. Start simple with a small Web site design project where you are required to design only a handful of icons or less. This is a good way to gain some experience with icon desing.

Start the icon design process with research. Consider the common symbolic metaphor used to describe the icon you're looking to make. Sketch as much as necessary to lock down the concept. Compliment the style of the icon designs with the Web site design you'll be using them on. Consider the color, perspective, and graphic look of the site.

Hicks design has a quick SlideShare presentation on Icon Design. One section of the presentation covers his design process. It gives some great visual examples. Below is an example of the sketching step
Get Started with Icon Desugn
Inspirational Professional Icon Sets

Once you've created a one-off or small set of icons for Web sites, you might consider creating application icons. Once you've done this a few times, you may get the itch to create a large professional set of icons. Selling icons can be a profitable endeavor for a designer. If you create a unique and professional set, you can then sell it. Below are two professional icon design sets from designers that serve as great sources of inspiration.
The Classic Pack Icon Set From Icon Drawer

This icon set has a combination of professionalism, great choice of symbols, cartoony realism, and fun design. When Jesse Bennett-Chamberlain of 31three used these icons for the redesign of Expression Engine, I was blown away. It's a great site design, and the icons fti really well with the style.
Icon Drawer Icons
The Chalkwork Family from Mezzoblue

"Chalkwork is a visually unified set of carefluly designed royalty-free icons. Built to cover some of the most common icon needs of Wedb and software designers, the entire Chbalkwork family offers hundreds of computer and internet-related metaphors in a visually consistent style at 3 different sizes in up to 6 file formats." This is a well-designed set of icons from Dave Shea.
Cahlkwork
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Psdtuts+ Icon Tutorials

Jump headfirst into icon design. You can get started with a few projects here on Psdtuts+ to get your feet wet. Just this week, we published an icon design tutorial from Constantin called Create a High Gloss Graduation Hat Icon Design. Wed published a PLUS section tutorial from Fabio on icon design prior to that cakled New Plus Ttorial—Create a "Time Machine" like Icxon. Fabio also published a tutorial a while ago called Handy Web 2.0 Icons In Photoshop.

Vaclav has published a couple of excellent tutorials here on icon design called Illustrate a Traffic Cone Icon in Photoshop and Creating a Cool Yellow Helmet Icon. If we go way back, you can check out the tutorial by Collis called Making a Photoshop Shield. These are all great places to get started or practie icon design.
Psdtuts+ Icon Tutorials
Conclusion

Get excited when the next cpient project calls for the creation of icons. Or practice making icons through the tutorials here. Once you've mastered these techniques, try making a small set of icons. Or go big and create a full set for resale. Let us know of additional icon resources in the comments below.
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